Zakelijke fotoreportage Drenthe | Branding shoot
Jitte kwam bij me met de vraag of ik foto’s voor haar nieuwe website wilde maken. Mooi detail was dat Jitte mijn foto’s op de website als “eerlijke foto’s” benoemde. Iets wat ik gelijk heb opgeslagen omdat dit ook iets zegt over haar. Omdat ze veel met haar klanten buiten aan het werk is wilde graag foto’s laten maken in de natuur. En dan het liefst op het Drouwenerzand omdat ze daar vaak komt en ook regelmatig haar klanten mee naar toe neemt.
In een telefoon gesprek wat we daarna hebben gehad hebben we verder gepraat over wie ze is, wat voor werk ze doet, welke klanten zoek je enz. Daarna heb ik Jitte de opdracht gegeven om een moodboard te maken. Hierin kon ze al haar ideeën te verwerken. Denk aan emoties, kleuren, thema’s waar gewerkt wordt enz. Hierop volgde een afspraak bij haar thuis, haar werkdomein. Ik vind het altijd prettig bij de klant zelf af te spreken. Ik kan dan zien hoe de werkplek eruit ziet, de sfeer die het uitstraalt. Informatie die ik mee kan nemen voor de reportage. Alles bij elkaar geeft het me een beeld van de klant, haar authenticiteit. Dit neem ik in mijn achterhoofd mee.
Jitte had voor onze afspraak een prachtige mind map gemaakt. Waarin alle thema’s stonden waarmee ze wilde werken. Wat ze zocht voor haar website en beeldbank. Geweldig! Op deze manier konden we snel de stappen uitzetten voor de beelden die ik kon gaan maken met -en voor haar.
Een week later stonden we op een prachtige herfstdag op het Drouwenerzand foto’s te maken. Door het voorwerk had Jitte duidelijk gekregen wat voor beelden ze wilde. En konden we helemaal op haar afgestemd foto’s maken. Het leverde foto’s op die helemaal passend zijn bij Jitte en haar bedrijf. Zie hier de website van Jitte.
Klik hier voor meer zakelijke reportages
- donderdag 16 maart 2023
< terug naar blog < terug naar portfolio · afspraak maken >